- اخبار آموزشی
- اخبار پژوهشی
- اخبار فرهنگی
- جلسات دفاع
گروه اقتصاد دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1367 با پذیرش دانشجو در رشته اقتصاد بازرگانی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1372 موفق به کسب مجوز رشته کارشناسی اقتصاد نظری شد و پذیرش دانشجو در این دو رشته تا سال 1394 ادامه یافت. پس از آن بر اساس سرفصل بازنگری شده دوره کارشناسی اقتصاد توسط وزارت عتف، پذیرش دانشجو با عنوان رشته "اقتصاد" ادامه یافت و تا کنون بیش از 2000 دانشجو در مقطع کارشناسی از گروه فارغ التحصیل شده اند.
گروه اقتصاد از سال 1373 با پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی ارشد علوم اقتصادی گرایش اقتصاد نظری و علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، فعالیت های آموزشی خود را گسترش داد. همچنین از سال 1386 رشته کارشناسی ارشد علوم اقتصادی گرایش اقتصاد انرژی به جمع دوره ها اضافه شد و تاکنون نزدیک به 680 دانشجو در این سه رشته فارغ التحصیل شده اند.
مقطع دکتری گروه اقتصاد از سال 1386 با پذیرش دانشجو در رشته علوم اقتصادی در پنج گرایش: اقتصاد ایران، اقتصاد منابع، اقتصاد بین الملل، توسعه اقتصادی و اقتصاد پولی آغاز شد. پس از حذف کلی گرایش ایران توسط وزارت عتف، در حال حاضر پذیرش دانشجودر چهار گرایش ادامه دارد. تعداد فارغ التحصیلان دوره دکتری گروه اقتصاد به 100 نفر می رسد که عمدتا در دانشگاه ها به عنوان عضو هیات علمی و یا در دستگاه های اجرایی کشور در سمت های مدیریتی مشغول به کار هستند.
تعداد دانشجویان جاری گروه هم اکنون 600 نفر شامل 100 دانشجوی دکتری، 200 دانشجوی کارشناسی ارشد و 300 دانشجوی کارشناسی می باشند. از این تعداد 80 نفر دانشجوی بین الملل هستند که در سه مقطع مشغول به تحصیل می باشند.
اعضاء هیات علمی گروه اقتصاد شامل 5 استاد، 6 دانشیار و 8 استادیار می باشند که سوابق علمی آنان در سایت دانشکده قابل رویت می باشد. اعضاء هیات علمی علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، با دستگاه های اجرایی و پژوهشی کشور نیز همکاری دارند. از آغاز فعالیت گروه تا کنون ده نفر از همکاران عضو هیات علمی به افتخار بازنشستگی نائل شده اند.
مصطفی کریم زاده سمت : مدیر گروه تحصيلات : دکتری اقتصاد تلفن: 38806348 وبگاه شخصی: prof.um.ac.ir/m.karimzadeh |
- بازدید: 25943
- فراخوان پذيرش دانشجوي دكتري استعدادهاي درخشان دانشگاه اروميه
- فراخوان دكتري بدون آزمون 1401-1402 دانشگاه صنعتي سهند فراخوان پذيرش استعداد درخشان دكتري دانشگاه خليج فارس
- بازدید: 11466
- فرخوان همايش انديشه دفاعي امام خامنه اي
- فراخوان پژوهشي شركت گاز استان هرمزگان
- چهاردهمين جشنواره ملي دريا مسير پيشرفت
- كنگره ملي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مجتمع آموزش عالی اسفراین
- اولين همايش ملي تأمين منابع مالي در آموزش عالي
- اولين همايش ملي علوم انساني با محوريت مديريت ، حسابداري ، روانشانسي و اقتصاد
- فراخوان دستاوردهاي فناوري اطلاعات براي همايش ملي مديران
- پنجمين جشنواره امام علي پژوهي در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي
- سومین کنفرانس بناهای بلند(بلندمرتبه سازی)
- بازدید: 2090
- صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور و حمايت از رساله هاي دكتري در چارچوب سياستهاي راهبري پژوهش
- فرم ثبت نام دوره آموزشي " تامين مالي وسرمايه گذاري در پروژه هاي شهري "
- اطلاعيه دفتر منطقه اي نخبگان شهيد فهميده شمال شرق كشور
- اختصاص موضوعات پايان نامه هاي دانشجويي به مسئله مبارزه با قاچاق كالا و ارز - كميسيون برنامه ريزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان. مشهد، خیابان بهار، چهارراه لشگر، ساختمان استانداری، دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تلفن 8597000
- بازدید: 10403
Formulation Models Of Operations and Manufacturing Strategy
2) مدلهای کمی در برنامه ريزی های تامين، توليد و توزيع مديريت زنجيره تامين
Quantitative Models for Supply, Production and Distribution Plans in Supply Chain Management
3) مدلهای کمی در طرحريزی واحدهای صنعتی و برنامه ريزی توليد
Quantitative Models in Industrial Planning and Production Planning
4) شبيه سازی سيستم های پيوسته مديريتی و صنعتی با رويکرد سيستم های پويا
Simulation of Industrial and Managerial continuous Systems by Using the Approach of Dynamic System
5) مدلهای کمی تصميم گيری و ارزيابی عملکرد سازمانها
Quantitative Models of Decision Making and Organizations Performance Measurement
6) بکارگيری فنون تحليل آماری چند متغيره در تصميم گيری های سازمانی و مديريتی
Applying Multi Variables Statistical Analysis Methods in Industrial and Managerial Decisions
2) مشتری مداری - Customer orientation
3) بازاریابی بین الملل و صادرات و واردات - International Marketing
4) بازاریابی داخلی( ترکیب منابع انسانی و بازاریابی) - Internal Marketing
5) رفتار مشتری و رقبا(ترکیبازاریابی و رفتار سازمانی) - Consumer and Competitors Behavior
6) بازاریابی خدمات(ورزشی، بانکی، بیمه، گردشگری) - Service Marketing
7) ترکیب بازاریابی و سرمایه گذاری - Mktg and Investment
8) بازاریابی الکترونیک و ارتباط فناوری و بازاریابی - e-marketing
9) مدیریت خدمات - Service Management
2) تصمیم گیری استراتژیک
3) بازاریابی و مدیریت بازاریابی
4) مدیریت برند و نام تجاری
5) مدیریت تغییر و تحول سازمانی
2. بهره وری انسانی/سازمانی Human/Organizational Productivity
3. جذب و حفظ بهترین کارکنان Hiring & keeping the Best Employees
4. تحلیل فرهنگ سازمانی و فرهنگ سازی Organizational Culture Analysis & Culture-Building Practices
5. کیفیت خدمات و مشتری مداری Service Quality & Customer-Orientation
6. رقابت و توسعه سهم بازار Competition & Market Share Development 7. رفتار سازمانی Organizational Behavior
2) مدیریت ریسک - Risk management
3) مدیریت تکنولوژی - Technology management
4) تجارت و بانکداری الکترونیک - E_commerce & E_Banking
5) مديريت خدمات - Services Management
2) تحقیق در عملیات
3) تصمیم گیری های چندمعیاره(MODM & MADM)
4) مدیریت پروژه
5) کارآفرینی سازمانی
6) چابکی سازمانی
7) مدیریت کیفیت و بهره وری
استراتژي بازاريابي- بازاريابي استراتژيكMarketing strategy Strategic marketing
بازاريابيMarketing -بازاريابي بين المللInternational M.- -بازاريابي داخليInternal M.
بازاريابي الكترونيكElectronic M.
مديريت استراتژيك ، برنامه ريزي وكنترل استراتژيكStrategic Management-planning-control
مديريت برند-برند سازي- احيا برند-ارزش گذاري برندBranding(management-valuation ,..)
مشتري مداري-تعيين ارزش مشتري-طبقه بندي مشتريCustomering
2) سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS)
3) دولت الکترونیک (E-government)
4) تجارت الکترونیک (E-commerce)
5) مدیریت دانش (Knowledge Management)
Measurement of efficiency and effectiveness
2-ارتقاء كيفيت خدمات وچابك سازي سازماني
Organizational Agility and service quality enhancement
3-طراحي مدل بهره وري ،انگيزش، رهبري
Designing productivity and motivation snd lredership model
4-تدوين و اجراي انواع استراتژي هاي سازماني
Designing and implementing organizational strategies
5-تحقيق در حوزه مديريت منابع انساني
Research in human resource management topics
6-تحقيق در حوزه روانشناسي كار ورفتارسازماني
Research in organizational and work psychology topics
2) مدیریت احساسات
3) رهبری در سازمان ها
4) فرهنگ و فرهنگ سازمانی
2) تحليل مدل هاي تصميم گيري كمي
Analyzing Quantitative Decision-Making Models
3) مدل هاي كمي ارزيابي عملكرد (تحليل پوششي داده ها، سنجش موفقيت و ...)
Quantitative Models of Performance Measurement
4) تدوين طرح هاي معماري سازمان - Enterprise Architecture Plans
5) حوزه هاي نوظهور سيستم هاي اطلاعات مديريت و گردش كار
(ERP، BPMS، WFMS و ...) New Areas in MIS and WFM
Organizational Intelligence and Intelligent Organizations
2) هویت سازمانی
Organizational Identity
3) یادگیری سازمانی و سازمان های یادگیرنده
Organizational Learning and Learning Organizations
4) مدیریت دانش
Knowledge Management
5) فرهنگ سازمانی
Organizational Culture
6) انرژی، انتروپی، سینرژی، سینتروپی و اگزرژی سازمانی
Organizational Energy, Entropy, Synergy, Syntropy and Exergy
7) تجزیه و تحلیل چند سطحی و تحلیل شبکه ای پدیده های رفتاری در سازمان ها
Multilevel and Network Analysis of Organizational Behavioral phenomena
2) تكنولوژي هاي قدرت در اسلام - power technology in Islam
3) تكنولوژي اطلاعات و سياست - information technology and politic
4) انديشه سياسي در غرب - political thought in west
5) روش شناسي در انديشه سياسي - methodology in political thought
6) اندرزنامه هاي سياسي در ايران - mirror of king in Iran
7) تكنولوژي هاي قدرت در ايران - power technology in Iran
8) انديشه سياسي در ايران - political thought in Iran
- International Security (nuclear proliferation, deterrence)
- International Relations Theory (english school, historical sociology)
- International Political Economy (Theories)
- بازدید: 8575