- اخبار آموزشی
- اخبار پژوهشی
- اخبار فرهنگی
- جلسات دفاع
دستورالعمل نحوه تشویق و حمایت از فعالیت های بین المللی اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد
در راســتای تحقق اهداف كلان و ارتقا جایگاه بین المللی دانشــگاه و پاســخ به نیاز های جوامع بین المللی با توجه به ظرفیت ها و امكانات موجود "د ستورالعمل نحوه تشویق اعضای هیات علمی در را ستای بین المللی سازی دانشگاه فردوسی مشهد"در شورای سیاست گذاری امور بین الملل دانشگاه مصوب شد
بخش اول : آموزشی؛
ماده ١- معادل واحد دروس ارائه شده جهت دانشجویان غیر ایرانی (مشروط به رعایت كف كلاسی دانشجویان غیر ایرانی) با توجه به معادل سازی به شرح ذیل به سقف آموزانه عضو هیات علمی اضافه می شود.
تبصره ١- افزایش ضریب آموزانه در مقطع كارشناسی به ازای هر دانشجوی غیر ایرانی٥/٢درصد،حداكثر تا ٢٠نفردانشجوی غیر ایرانی.
تبصره ٢- افزایش ضریب آموزانه در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری به ازای هر دانشجوی غیر ایرانی١٠درصد، حداكثر تا ٤نفر دانشجوی غیر ایرانی.
ماده ٢- درگروه های آموزشی با بیش از ٤٠دانشجوی غیر ایرانی در مقاطع تحصیلات تكمیلی، مدیرگروه می تواند یكی از اعضای هیات علمی را باتایید شورای تحصیلات تكمیلی بعنوان "دستیار بین المللی گروه"معرفی و حكم ایشان توسط رئیس دانشكده به مدت ٢سال صادر می شود.
تبصره - به ازای ٤٠دانشجو در گروه آموزشی در آغاز هر نیمسال تحصیلی یك واحد از واحد موظف دستیار بین المللی گروه كسر می شود و در صورت افزایش تعداد دانشجویان، به ازای هر دانشجو ٠٢٥/٠واحد و حداكثر تا یك واحد قابل افزایش می باشد.
ماده ٣- عضو هیات علمی می تواند دستیارآموزشی ویژه دانشجویان غیر ایرانی با رعایت كف كلاس( مقطع كارشناسی ٢٠نفر،مقطع كارشناسی ارشد ٥ نفر و مقطع دكتری ٣نفر(داشته باشد) بر اساس شرایط شیوه نامه دستیار آموزشی)
ماده ٣:(تبصره١) دستیار آموزشی ویژه می تواند با درخواست و تایید عضو هیات علمی كلاس های فوق العاده حداكثر تا سقف یك پنجم واحددرس(بدون اعمال ضریب) تشكیل دهد
تبصره٢- برگزاری كلاس توسط دستیار آموزشی ویژه با نظارت عضو هیات علمی در ساعات غیر رسمی/رسمی ( با توجه به ظرفیت كلاسهای موجود) انجام می شود
تبصره٣- حق الزحمه دستیار آموزشی ویژه مطابق آیین نامه آموزانه محاسبه و پرداخت می شود. ( لازم به ذكر است حق الزحمه دستیار آموزشی ویژه از محل آموزه عضو هیات علمی كسر نمی شود.)
.ماده ٤- به فعالیت های بین المللی آموزشی مطابق شیوه نامه حمایت و ارزیابی از فعالیت های آموزشی( آحفا) امتیاز ویژه داده می شود.
ماده ٥- در هفته آموزش ازاعضای هیات علمی موثر در آموزش بین الملل تقدیر می شود .
بخش دوم: پژوهش و فناوری؛
ماده ٦- برای راهنمایی رساله های دكتری دانشجویان غیرایرانی در رشته های علوم محض و تجربی: ٠٠٠ /٠٠٠/١٠٠ریال و رشته های علوم نظری: ٠٠٠/٠٠٠/٢٠ریال به پژوهه"ب"استاد راهنما توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به عنوان تشویقی اضافه می شود.
ماده ٧- راهنمایی رساله/پایان نامه های دانشجویان غیر ایرانی درظرفیت عضو هیات علمی محاسبه نمی شود.
ماده ٨- سقف حمایت از رساله/پایان نامه های دانشجویان غیر ایرانی (طرح شماره٣) مشابه دانشجویان ایرانی می باشد.
ماده ٩- مقالاتی كه در نشریات كشور متبوع دانشجودر رشته های علوم انسانی چاپ و در فهرست نشریات ISC باشد، برای دفاع دانشجویان معتبر و معادل مقاله های علمی پژوهشی داخلی (برای دانشجو و عضو هیات علمی) محاسبه می شود.
ماده ١٠- پرداخت پژوهانه واحد های رساله/پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی خارج از سقف آموزانه می باشد.
ماده ١١- به استادان راهنمای رساله دكتری دانشجویان غیر ایرانی پس از تصویب پیشنهاده در صورتی كه امتیاز پژوهه عضوهیات علمی در چارك اول گروه باشد، مبلغ چهل میلیون ریال و چارك دوم مبلغ بیست میلیون ریال از محل سرجمع شهریه های دانشجویان غیر ایرانی توسط معاونت آموزشی دانشگاه به عنوان تشویقی فرم آموزانه پرداخت می شود.
بخش سوم:
سهم اعتبار واحد ها و دانشگاه در دوره های دكتری آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور
ماده١٢- شصت و پنج درصد از شهریه هر دانشجوی غیرایرانی دوره های دكتری آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور به دانشكده درجهت انجام فعالیت های جاری، زیر ساخت ها و بین المللی سازی به شرح زیرمیباشد .
١-١-دوره دكتری آموزشی – پژوهشی
١-١-١- چهل درصد از شهریه هر دانشجوی غیرایرانی به دانشكده تخصیص می یابد
١-١-٢- بیست و پنج درصد از شهریه هر دانشجوی غیرایرانی به گروه مربوطه تخصیص می یابد.
٢-١- دوره دكتری پژوهش محور
١-٢-١- بیست و سه درصد از شهریه هر دانشجوی غیرایرانی به دانشكده تخصیص می یابد
١-٢-٢- چهل و دو درصد از شهریه هر دانشجوی غیرایرانی به گروه مربوطه تخصیص می یابد
ماده١٣- سی و پنج درصد از شهریه هر دانشجوی غیرایرانی دوره های دكتری آموزشی – پژوهشی و پژوهش محوردر جهت انجام فعالیت های آموزشی،پژوهشی و زیر ساخت ها در راستای بین المللی سازی دانشگاه هزینه خواهد شد.
این دستورالعمل در ١٣ماده و ٦ تبصره درتاریخ ٢٩/١١/١٣٩٧به تصویب شورای سیاست گذاری امور بین الملل دانشگاه رسید و از تاریخ ١/٧/١٣٩٨ قابل اجرامی باشد. ضمنا شیوه نامه اجرایی بخش سوم ابلاغ خواهد شد.
- تعداد بازدید: 1971
مقدمه
دفتر توسعه همکاریهای بینالمللی دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد در راستای مأموریت های تعریفشده در دومین برنامه راهبردی دانشگاه (1409-1400) و با محوریت بسترسازی و تسهیل فرآیندها و سازوکارهای توسعه بینالمللی، با تدبیر و تصمیم شورای بینالملل دانشکده در تاریخ 23 آبانماه 1400 تاسیس گردید. این دفتر چهار رویکرد: الف) علمی، ب) اجتماعی-فرهنگی، ج) اقتصادی و د) سیاسی را در سیاستگذاریها، برنامهریزیها و ماموریتهای خود دنبال مینماید که شرح آن در ادامه آورده شدهاست.
الف) رویکرد علمی؛ ایجاد مسیری بین المللی جهت آموزش و پژوهش، توسعه ی افق علمی، ایجاد و احداث نهادهای علمی مرتبط، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش با توجه به استانداردهای علمی بین المللی و ارتقای شهرت آموزشی و پژوهشی دانشگاه.
ب) رویکرد اجتماعی-فرهنگی؛ توسعه ی آموزشهای اجتماعی و فرهنگی، اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی در منطقه و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی در سطح بینالمللی.
ج) رویکرد اقتصادی؛ درآمدزایی و ارزآوری برای دانشکده و دانشگاه، کمک به رشد اقتصادی و رقابت پذیری، ایجاد اشتغال، افزایش تقاضای آموزشی و پژوهشی در سطح بین المللی، ایجاد منافع مالی برای نهادها و سازمانهای دولتی کشور.
د) رویکرد سیاسی؛ حرکت در جهت سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران، تقویت امنیت ملی به کمک برقراری روابط علمی، آموزشی، کمک به تقویت بنیان علمی کشورهای منطقه (با اولویت کشورهای همسایه) و دنیا، کمک به برقراری صلح و فهم متقابل با سایر کشورها، تقویت هویت ملی-منطقه ای.
راهبردهای اجرایی دفتر
دفتر توسعه همکاریهای بینالمللی دانشکده علوم اداری و اقتصادی برپایه چهار راهبرد اجرایی: 1) تجربهنگاری، 2) ظرفیتسنجی و 3) امکانسنجی و 4) بهرهمندی همه ذینفعان بنا نهاده شده است که در سیاستگذاریها، برنامهریزیها و توسعه تعاملات مدنظر قرار میگیرد.
اهداف دفتر
دفتر توسعه همکاریهای بینالمللی دانشکده علوم اداری و اقتصادی با چشمانداز توسعه نقشآفرینی فرادانشگاهی و با عنایت به اولویتدار و پرکاربرد بودن رشتههای دانشکده علوم و اداری و اقتصادی و تعدد متقاضیان بینالمللی پذیرش در این دانشکده، اهداف زیر را دنبال مینماید.
o ارتقای شهرت علمی و جایگاه بینالمللی دانشکده
o معرفی پتانسیل ها و امکانات دانشکده به دانشجویان بینالمللی بویژه در کشورهای همسایه
o فراهمآوردن مزیتهای رقابتی جهت تحصیل در رشته ها و گرایشهای دانشکده علوم اداری و اقتصادی
o جذب حداکثری دانشجویان بینالملل در دانشکده علوم اداری و اقتصادی
o کمک به ارتقا و بهبود فعالیتهای بین المللی اعضای هیئت علمی
حوزههای فعالیت و تعاملات دفتر
دفتر توسعه همکاریهای بینالمللی دانشکده علوم اداری و اقتصادی برپایه راهبردهای اجرایی و در چارچوب اهداف تعریفشده، حوزههای فعالیت و تعاملات خود را در چهار دسته: 1) حوزه توسعه و تسهیل همکاریهای بینالمللی، 2) حوزه آموزش، 3) حوزه پژوهش و 4) حوزه خدمات مشاوره برنامهریزی کرده است.
مسئول توسعه همکاریهای بین المللی
دکتر نرگس صالح نیا
دانشیار گروه اقتصاد
رایانامه | n.salehnia (at) um (dot) ac (dot) ir |
صفحه شخصی | prof.um.ac.ir/n.salehnia |
- تعداد بازدید: 3197
لینک جلسات برگزار شده
جهت استفاده از كلاس هاي مجازي به راهنمای سامانه فيلم هاي آموزشي دانشگاه به آدرس ذيل، مراجعه نمایید.
http://ocw.um.ac.ir/streams/course/view/190.html
**** الزامات سیاست گذاری شبکه ای در دانشگاه مجازی - دکتر روح الله اسلامی
**** کرونا و نظام های سیاسی - دکتر محمدعلی تقوی
**** جایگاه بورس در رونق اقتصادی: وضعیت کنونی بورس - دکتر محمدحسین ودیعی
**** تحلیل اقتصادی بحران کرونا - دکتر مهدی فیضی
-----------
**** مراسم تجلیل از برگزیدگان آموزشی دانشکده
- تعداد بازدید: 766
- تعداد بازدید: 1279
Formulation Models Of Operations and Manufacturing Strategy
2) مدلهای کمی در برنامه ريزی های تامين، توليد و توزيع مديريت زنجيره تامين
Quantitative Models for Supply, Production and Distribution Plans in Supply Chain Management
3) مدلهای کمی در طرحريزی واحدهای صنعتی و برنامه ريزی توليد
Quantitative Models in Industrial Planning and Production Planning
4) شبيه سازی سيستم های پيوسته مديريتی و صنعتی با رويکرد سيستم های پويا
Simulation of Industrial and Managerial continuous Systems by Using the Approach of Dynamic System
5) مدلهای کمی تصميم گيری و ارزيابی عملکرد سازمانها
Quantitative Models of Decision Making and Organizations Performance Measurement
6) بکارگيری فنون تحليل آماری چند متغيره در تصميم گيری های سازمانی و مديريتی
Applying Multi Variables Statistical Analysis Methods in Industrial and Managerial Decisions
2) مشتری مداری - Customer orientation
3) بازاریابی بین الملل و صادرات و واردات - International Marketing
4) بازاریابی داخلی( ترکیب منابع انسانی و بازاریابی) - Internal Marketing
5) رفتار مشتری و رقبا(ترکیبازاریابی و رفتار سازمانی) - Consumer and Competitors Behavior
6) بازاریابی خدمات(ورزشی، بانکی، بیمه، گردشگری) - Service Marketing
7) ترکیب بازاریابی و سرمایه گذاری - Mktg and Investment
8) بازاریابی الکترونیک و ارتباط فناوری و بازاریابی - e-marketing
9) مدیریت خدمات - Service Management
2) تصمیم گیری استراتژیک
3) بازاریابی و مدیریت بازاریابی
4) مدیریت برند و نام تجاری
5) مدیریت تغییر و تحول سازمانی
2. بهره وری انسانی/سازمانی Human/Organizational Productivity
3. جذب و حفظ بهترین کارکنان Hiring & keeping the Best Employees
4. تحلیل فرهنگ سازمانی و فرهنگ سازی Organizational Culture Analysis & Culture-Building Practices
5. کیفیت خدمات و مشتری مداری Service Quality & Customer-Orientation
6. رقابت و توسعه سهم بازار Competition & Market Share Development 7. رفتار سازمانی Organizational Behavior
2) مدیریت ریسک - Risk management
3) مدیریت تکنولوژی - Technology management
4) تجارت و بانکداری الکترونیک - E_commerce & E_Banking
5) مديريت خدمات - Services Management
2) تحقیق در عملیات
3) تصمیم گیری های چندمعیاره(MODM & MADM)
4) مدیریت پروژه
5) کارآفرینی سازمانی
6) چابکی سازمانی
7) مدیریت کیفیت و بهره وری
استراتژي بازاريابي- بازاريابي استراتژيكMarketing strategy Strategic marketing
بازاريابيMarketing -بازاريابي بين المللInternational M.- -بازاريابي داخليInternal M.
بازاريابي الكترونيكElectronic M.
مديريت استراتژيك ، برنامه ريزي وكنترل استراتژيكStrategic Management-planning-control
مديريت برند-برند سازي- احيا برند-ارزش گذاري برندBranding(management-valuation ,..)
مشتري مداري-تعيين ارزش مشتري-طبقه بندي مشتريCustomering
2) سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS)
3) دولت الکترونیک (E-government)
4) تجارت الکترونیک (E-commerce)
5) مدیریت دانش (Knowledge Management)
Measurement of efficiency and effectiveness
2-ارتقاء كيفيت خدمات وچابك سازي سازماني
Organizational Agility and service quality enhancement
3-طراحي مدل بهره وري ،انگيزش، رهبري
Designing productivity and motivation snd lredership model
4-تدوين و اجراي انواع استراتژي هاي سازماني
Designing and implementing organizational strategies
5-تحقيق در حوزه مديريت منابع انساني
Research in human resource management topics
6-تحقيق در حوزه روانشناسي كار ورفتارسازماني
Research in organizational and work psychology topics
2) مدیریت احساسات
3) رهبری در سازمان ها
4) فرهنگ و فرهنگ سازمانی
2) تحليل مدل هاي تصميم گيري كمي
Analyzing Quantitative Decision-Making Models
3) مدل هاي كمي ارزيابي عملكرد (تحليل پوششي داده ها، سنجش موفقيت و ...)
Quantitative Models of Performance Measurement
4) تدوين طرح هاي معماري سازمان - Enterprise Architecture Plans
5) حوزه هاي نوظهور سيستم هاي اطلاعات مديريت و گردش كار
(ERP، BPMS، WFMS و ...) New Areas in MIS and WFM
Organizational Intelligence and Intelligent Organizations
2) هویت سازمانی
Organizational Identity
3) یادگیری سازمانی و سازمان های یادگیرنده
Organizational Learning and Learning Organizations
4) مدیریت دانش
Knowledge Management
5) فرهنگ سازمانی
Organizational Culture
6) انرژی، انتروپی، سینرژی، سینتروپی و اگزرژی سازمانی
Organizational Energy, Entropy, Synergy, Syntropy and Exergy
7) تجزیه و تحلیل چند سطحی و تحلیل شبکه ای پدیده های رفتاری در سازمان ها
Multilevel and Network Analysis of Organizational Behavioral phenomena
2) تكنولوژي هاي قدرت در اسلام - power technology in Islam
3) تكنولوژي اطلاعات و سياست - information technology and politic
4) انديشه سياسي در غرب - political thought in west
5) روش شناسي در انديشه سياسي - methodology in political thought
6) اندرزنامه هاي سياسي در ايران - mirror of king in Iran
7) تكنولوژي هاي قدرت در ايران - power technology in Iran
8) انديشه سياسي در ايران - political thought in Iran
- International Security (nuclear proliferation, deterrence)
- International Relations Theory (english school, historical sociology)
- International Political Economy (Theories)
- تعداد بازدید: 2371