برگزاری اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران

اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران با حضور دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاونان دیوان محاسبات کشور اعضای هیئت علمی این رشته ، مسئولان شرکت های حسابداری کشور و حسابداران در روز چهارشنبه 27 بهمن ماه 95 در تالا اجتماعات دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

در مراسم افتتاح اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران که با حضور دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاونان دیوان محاسبات کشور ، نادریان موسسه حسابرسی مفید راهبر، جهانبانی رئیس اسبق جامعه حسابداران رسمی ایران، و علوی دبیر کل جامعه حسابداران ایران همچنین دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر باباخانی معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد و  اعضای هیئت علمی این رشته و حسابداران در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه برگزار شد دکتر محمد علی باقر پور دبیر این همایش در یک گزارش کلی روند اجرای برگزاری این همایش را اعلام نمود و سپس گزارشی از مقالات ارائه شده در این همایش را برای حاضران اظهار داشت  و در ادامه سخنان خود کارگاه هایی که در روز چهارشنبه و پنجشنبه در این همایش ارائه می شود را ذکر نمود.

دبیر علمی همایش در پایان سخنان خود اظهار داشت : ساختار جديد مالكيت و مديريت شركتها نیز دامنه مسئوليت و وظايف حسابداري را گسترش داده است و ارائه گزارشهاي مالي جديدتر و مناسب‌تر بر اساس نياز استفاده‌كنندگان را ضروري ساخته است. لذا توجه به نقش و جايگاه حرفه حسابرسي در اقتصاد کشور و اعتلاء و توسعه اين حرفه در راستاي شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني نظام مالي و اطلاعاتي كشور در پاسخ به نيازهاي روزافزون جامعه ضروري است.

دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران اظهار داشت: خلاء عدم نظارت به قوانین و آئین نامه هایی که به تصویب می رسند در جامعه فعلی و حتی در دانشگاه ها به صورت جدی احساس می شود.

دکتر بهرامی با اشاره به اینکه موضوع توسعه نیز بدون عدم نظارت صحیح رخ نمی دهد، اظهار کرد: حمایت بخش نظارتی و حسابرسی در دانشگاه ها می تواند زمینه رشد و شکوفایی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد در دو حوزه مرجعیت علمی و اثربخشی در جامعه، گامهای بزرگی را برداشته است بطوری که در مرجعیت علمی دارای رشد و شتاب علمی فوق العاده در بین دانشگاه های کشور دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در بخش اثربخشی در جامعه نیز فعالیت های بسیار ارزشمندی توسط این دانشگاه انجام شده است، بطوری که توانسته ایم با حضور صنعت در واحدهای تحقیق و توسعه دانشگاه مدل مناسبی را برای ارتباط با صنایع کشور معرفی کنیم.

کیومرث داوودی معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور نیز در این مراسم اظهار داشت : دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی بزرگترین پروژه رعایت قانون را با عنوان تفریق بودجه انجام می دهد.

وی با بیان اینکه نظارت پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه از جمله شعارهای اصلی دیوان محاسبات است ، خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی این دیوان حمایت از مدیران برای اجرای قانون در تمامی دستگاه های اجرایی کشور است.

داوودی با بیان اینکه دیوان محاسبات قرار است به فعالیت های اقتصادی در کشور کمک کند، اظهار کرد: نظارت هدایتگرانه و تهیه بسته های آموزشی برای مدیران سراسر کشور از جمله اقداماتی است که دیوان کشور در خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام داده است.

وی با ذکر اینکه حسابرسی از موضوعات بسیار مهمی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی مکلف شده اند که تمامی اطلاعات مالی خود را از طریق یک سامانه در اختیار دیوان محاسبات قرار دهند.

اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران که با حضور اساتید این رشته از سراسر کشور از روز چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شده است، با برگزاری میز گرد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همچنین ارائه مقاله در این دو روز ، در روز پنجشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه در  ساعت 15 پایان می یابد.

60140

60141

60142

60136

60137

60138

International

دفتر توسعه همكاری های بين‌المللی

feacoleg

آموزش های عالی آزاد

pazhoheshi

تفكر سيستمی در عمل

erland

دوره کارشناسی حسابداری

3 گروه آموزشی
31 رشته/مقطع تحصیلی
45 عضو هیات علمی
1800 دانشجو
250 دانشجوی بین المللی
9000 دانش آموخته