بازدید، مذاکره و امکان‌سنجی تعامل دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه فنی عراق شنبه مورخ 20 آذر 1400 در ساعت 10 در تالار مرحوم دکتر رزمی برگزار گردید.
میزبانی از آقای دکتر عبدالمحسن ناجی  و هیات همراه به نمایندگی از دانشگاه فنی (Middle Technical University) عراق توسط جناب آقای دکتر باقرپور و سایر هیات رئیسه دانشکده علوم اداری و اقتصادی به انجام رسید. در ابتدا، بازدیدی از زیرساخت‌ها و امکانات دانشکده شامل: آمفی تئاتر، کلاس‌های تحصیلات تکمیلی، کارگاه‌ها، مرکز کامپیوتر ارشد و دکتری، سالن مطالعه و دفتر توسعه همکاری‌های بین‌الملل صورت پذیرفت و سپس مذاکرات در تالار مرحوم دکتر رزمی به انجام رسید. در این نشست دکتر باقرپور؛ ریاست دانشکده علوم اداری و اقتصادی، ضمن خوش‌آمدگویی به معرفی دانشکده، ظرفیت‌ها و هیات رئیسه دانشکده پرداختند. ایشان چارچوب‌های زیر را جهت تعامل با دانشگاه فنی (Middle Technical University) عراق پیشنهاد دادند:
تبادل دانشجو در مقاطع سه گانه تحصیلی
تدریس مشترک
تاسیس جوامع علمی مشترک
برگزاری رویدادهای مشترک یا مشارکت در رویدادها
ایجاد فرصت های پسا دکتری
ایجاد فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی
برگزاری دوره های مشترک در دو کشور
اساتید راهنمای مشترک
ایجاد و توسعه ارتباطات آموزشی و پژوهشی میان گروه‌های علمی طرفین
انتشار مقالات، کتاب‌ها و سایر تولیدات علمی مشترک
سپس آقای دکتر عبدالمحسن ناجی؛ ریاست دانشگاه فنی (Middle Technical University) عراق، با تشکر از میزبانی دانشکده علوم اداری و اقتصادی و دانشگاه فردوسی مشهد، به تجربه بهره‌مندی از فارغ‌التحصیلان عراقی دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه فنی (Middle Technical University) عراق به عنوان عضو هیات علمی اشاره نموده و ضمن تایید چارچوب‌های پیشنهادی تعامل، ابراز علاقه و امیدواری کردند که در آینده نزدیک با تنظیم تفاهم‌نامه‌ در قالب تعاملی پایدار و رو به گسترش، موارد فوق‌الذکر در سازوکارهایی عملیاتی-اجرایی پیگیری گردد.

53

 

54 1

International

دفتر توسعه همكاری های بين‌المللی

feacoleg

آموزش های عالی آزاد

pazhoheshi

تفكر سيستمی در عمل

erland

دوره کارشناسی حسابداری

3 گروه آموزشی
31 رشته/مقطع تحصیلی
45 عضو هیات علمی
1800 دانشجو
250 دانشجوی بین المللی
9000 دانش آموخته