مدیریت فرآیند کسب و کار (Business Process Management - BPM) به مجموعه فعالیتها و روشهایی اطلاق میشود که به منظور بهبود و بهینهسازی فرآیندهای داخلی یک سازمان طراحی شده است. هدف اصلی این نوع مدیریت، افزایش کارایی، کاهش هزینهها و بهبود کیفیت خدمات و محصولات ارائهشده به مشتریان است.
دوره مدیریت فرآیند کسب و کار به متخصصان کمک میکند تا با درک عمیقتری از ساختار و جریانهای کاری موجود در سازمان خود، فرآیندها را شناسایی و تحلیل کنند و در نهایت، بهطور سیستماتیک آنها را بهبود بخشند.
این دوره به ویژه برای کسانی ارزشمند است تمایل دارند با دستیابی به نگاه فرآیندی و یادگیری آن، به مستندسازی، مدلسازی و بهبود فرآیندهای کسب و کار خود بپردازند.