با توجه به اینکه دوره آموزشی تجارت بینالمللی موسوم به (IBF) با همکاری دو دانشگاه کلرمونت فرانسه و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میشود، روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد مصاحبه ای با دکتر عبدالرضا جوان جعفری رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد انجام داده است که حاصل این گفتگو در زیر درجشده است
مختصری در مورد تاریخچه دانشگاه کلرمونت صحبت بفرمائید؟
دانشگاه کلرمونت که حاصل ادغام دو دانشگاه اورنیه و پاسکال در فرانسه است، در شمار دانشگاههایی قرار دارد که در کشور فرانسه به دنبال گسترش روابط بینالمللی خود در حوزههای آموزش و پژوهش میباشند. دانشگاه کلرمونت در حال حاضر حدود 16 هزار دانشجو دارد که 14% آنها را دانشجویانی با ملیتهای غیر فرانسوی تشکیل میدهند. دانشگاه مذکور بر اساس یک نقشه راه و نیز در پیروی از سیاستهای آموزشی و پژوهشی اتحادیه اروپا، در حوزههای متعدد در حال افزایش تعاملات بینالمللی خود از طریق انعقاد تفاهمنامه با دانشگاهها و انجمنهای مختلف است. با توجه به رویکرد بینالمللی دانشگاه کلرمونت، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در این موسسه به زبان انگلیسی صورت گرفته، ضمن اینکه، در حین تحصیل تلاش میشود تا توانایی دانشجویان خارجی برای استفاده از زبان فرانسوی نیز افزایش یابد.
لطفاً دوره آموزشی تجارت بینالمللی را معرفی کنید و نحوه برگزاری آن چگونه است؟
انعقاد قرارداد دانشگاه کلرمونت با دانشگاه فردوسی مشهد جهت برگزاری دوره آموزشی تجارت بینالمللی موسوم به (IBF) در راستای افزایش تعاملات بینالمللی دانشگاه کلرمونت صورت گرفته است.
دوره آموزشی تجارت بینالمللی (IBF) از دورههای بینالمللی مورد تأیید دانشگاه کلرمونت اورنیه فرانسه میباشد که با همکاری دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میشود.
50 درصد مطالب این دوره بهصورت کلاس حضوری و توسط اساتید دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد و 50 درصد دیگر توسط استادان دانشگاه کلرمونت اورنیه فرانسه بهصورت مجازی ارائه خواهد شد.
دروس حضوری در طی دو ترم و در قالب 12 درس 3 واحدی تخصصی (هر ترم 6 درس و درمجموع 36 واحد) و دروس آشنایی با زبان فرانسه ارائه خواهد شد.
محل برگزاری کلاسها دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد میباشد.
کلیه مطالب دوره (حضوری و مجازی) به زبان انگلیسی تدریس میشود، همچنین واحدهای آموزشی آشنایی با زبان فرانسه در دروس دوره در نظر گرفتهشده است
مدت برگزاری دوره 10 ماه میباشد.
کلیه متون درسی توسط دانشگاه کلرمونت تهیهشده و در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.
برای فارغالتحصیلان این دوره، توسط دانشگاه کلرمونت اورنیه فرانسه گواهینامه دارای اعتبار بینالمللی توسط دانشگاه کلرمونت صادر خواهد شد. این مدرک برای ادامه تحصیل درزمینهٔ های تجارت بینالملل در سراسر دنیا قابلقبول میباشد.
لطفاً در مورد مزایای این دوره نیز اظهارنظر بفرمائید؟
این دوره مزایای متعددی دارد ازجمله:
تحصیل به زبان انگلیسی
اخذ مدرک معتبر بینالمللی با امکان ادامه تحصیل در فرانسه و سایر کشورها به زبان انگلیسی
تدریس همزمان اساتید دانشگاه کلرمونت فرانسه و دانشگاه فردوسی مشهد به زبان انگلیسی
استفاده از تجربیات اساتید بینالمللی در حوزه تجارت
شرایط پذیرش در این دوره چگونه است؟
دارا بودن مدرک کارشناسی دریکی از رشتههای بازاریابی- مدیریت کسبوکار MBA و رشتههای مرتبط و یا دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کاری در حوزههای مرتبط با تجارت و بازرگانی در ضمن متقاضیان پس از ثبتنام باید در مصاحبه علمی و زبان انگلیسی شرکت نمایند و در صورت نیاز به بهبود سطح زبان انگلیسی، میبایست در دورههای پیشنیاز آموزشی زبان انگلیسی که توسط کالج دانشگاه فردوسی مخصوص آمادگی در همین دوره طراحیشده است شرکت میکنند و البته هزینه آن توسط کالج دانشگاه جداگانه محاسبه میشود.
میزان شهریه این دوره چگونه محاسبه میشود؟
میزان شهریه برای هرماه تحصیل 140 یورو و برای هر ترم آموزش حضوری 35.000.000 ریال هست.
نحوه ثبتنام در این دوره را بیان بفرمائید؟
علاقهمندان با مراجعه به سایت دانشکده علوم اداری و اقتصادی به آدرس (http://fea.um.ac.ir) برای پیش ثبتنام و شرکت در مصاحبه علمی و زبان انگلیسی با واریز 500.000 ریال شرکت نمایند و سپس در صورت قبولی در مصاحبه نسبت به ثبتنام قطعی اقدام خواهند نمود.