962 تفاهم نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان در روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 96 با حضور دكتر عبدالرضا جوان‌جعفری رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصاد ، دکتر محسن خلیلی مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه، تعدادی از مدیران دانشکده و محمد صدیقی‌فر مدیر و تعدادی از اعضای موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان امضا شد.
دکتر جوان‌جعفری رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصاد این تفاهم نامه را شروعی برای یک فرآینده جدید در فعالیت های دانشکده عنوان نمود و اظهار داشت : گروه علوم سیاسی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد یکی از بهترین گروه‌های آموزشی موجود در کشور میباشد.
دکتر خلیلی مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست اظهار داشت : گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1378 تاسیس شده است و امضای این قرارداد راهی برای زمینه‌های همکاری مشترک این گروه عنوان کرد.
سپس محمد صدیقی‌فر مدیر موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان بر اهمیت تغییرات ژئوپلیتیکی شرق ایران اشاره کرد و اثرات این حوزه بر جمهوری اسلامی را مهم خواند و افزود مجاورت استان خراسان با کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان این ضرورت را برای بررسی این حوزه توسط موسسات مطالعاتی مستقر در استان و مراکز علمی استان مانند دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور می‌طلبد.
برگزاري سمينار، همايش، سخنراني و ميزگردهاي علمي و تخصصي در موضوعات مورد علاقه طرفين، همکاری در اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، نشر مشترک کتاب، برگزاری کارگاههای فصلی آموزشی، مبادله محصولات علمی-تحقیقاتی، طراحی و انتشار نشریات تخصصی، ایجاد دوره‌های آموزشی، حمایت از پایان نامه‌های دکتری و ایجاد فرصت تحصیلی در کشورهای هدف، بخش‌هایی از تفاهم نامه امضا می‌باشد.

100

9621

International

دفتر توسعه همكاری های بين‌المللی

feacoleg

آموزش های عالی آزاد

pazhoheshi

تفكر سيستمی در عمل

erland

دوره کارشناسی حسابداری

3 گروه آموزشی
31 رشته/مقطع تحصیلی
45 عضو هیات علمی
1800 دانشجو
250 دانشجوی بین المللی
9000 دانش آموخته